Sofim 8140 Sisällysluettelo Moottoriversiot ja ominaisuudet | Navigointivalikko

FiatIvecoGroupe PSARenault


FiatIvecoSevelPeugeotCitroënDaimler AG:nMitsubishi-Fuso





Sofim 8140 on 2,4-, 2,5- ja 2,8-litraisten dieselmoottorien perhe, jossa on lukuisia versioita ja niiden variantteja. Moottoreita on asennettu useiden eri ajoneuvovalmistajien tuotteisiin, lähinnä hyötyajoneuvoihin. Näitä ovat muun muassa Fiat, Iveco ja Sevel (Fiat-, Peugeot- ja Citroën-hyötyajoneuvot). Lisäksi aasialainen hyötyajoneuvovalmistaja Fuso (Daimler AG:n omistama, ks. Mitsubishi-Fuso) käyttää Sofim-moottoreita osassa autojaan.




Sisällysluettelo





  • 1 Moottoriversiot ja ominaisuudet

    • 1.1 Sofim 8140.x1


    • 1.2 Sofim 8140.x7


    • 1.3 Sofim 8140.x3





Moottoriversiot ja ominaisuudet |



Sofim 8140.x1 |


8140.61, 8144.61, vapaasti hengittävä, 2445 cc, poraus 93 mm, isku 90 mm 70 hv / 3 900 rpm, mekaaninen Bosch VE-ruiskupumppu, epäsuora ruiskutus, Renault-tunnus: S8U 720, 722


Sovellukset:



  • Renault Trafic I 2,5 D, 1991–1995


  • Renault Master I 2,5 D, 1989–1995

Tehokkaampi versio, 72 hv / 3 900 rpm, Renault S8U 730, 731


Sovellukset:



  • Renault Trafic I 2,5 D, 1980–1995


  • Renault Master I 2,5 D, 1980–1995


  • Fiat Ducato I 2,5 D, 1987


  • Iveco Daily I 2,5 D, 1981–1991


  • Peugeot J5 2,4 D 1981–1992


  • Citroën C25 2,4 D 1981–1992


  • Fiat 131 2500 D 1978–1983


  • Fiat 132 2500 D 1978–1981,


  • Fiat Argenta D 1981–1985


  • Fiat Campagnola 2,4 D 1979–1987


  • UAZ 469 2,4 diesel

8140.21, 8144.21 oli turboahdettu versio suorasuihkutuksella. Suurin teho oli 95 hv / 4 100 rpm, vääntö on 217 Nm käyntinopeudella 2 300 rpm. Myös tunnuksella Renault S8U 750.


Sovellukset:



  • Fiat Ducato I 2,5 TD, 1981–89

  • Iveco Turbo Daily 2,5, 1980–1990


  • Peugeot J5 2,4 turbodiesel, 1981–1990


  • Citroën C25 2,4 turbo diesel, 1981–1990


  • Renault Master I, 1986–1990

8144.81, turboahdettu, 90 hv / 4 100 rpm



  • Fiat Argenta turbodiesel 1983–1985

8144.91, turboahdettu, välijäähdyttimellä, 101 hv / 4 100 rpm



  • Fiat Croma 2,4 turbodiesel, 1985–1989


  • Lancia Thema 2,4 turbo S, 1984–1988


Sofim 8140.x7 |


2499 cc, polttoaineen suorasuihkutus, 75 hv / 4 200 rpm


8140.07



  • Fiat Ducato 2,5 D, 1989–1994


  • Iveco Daily II 2,5 D, 1990–1994


  • Renault Trafic I 2,5 D 1990–1994


  • Renault Master I 2,5 D (1990–1997

Hieman paranneltu versio, 80 hv / 4 000 rpm



  • Renault Master II 2,5 D, 1998–2001

8140.27, turboahdettu, välijäähdyttimellä, teho: 103 hv / 3 800 rpm, vääntö: 225 Nm / 2 000 rpm



  • Fiat Ducato I 2,5 TD, 1989–1994


  • Fiat Ducato 2,5 TD, 1994–1999


  • Iveco Turbo Daily II 2,5, 1989–1994


  • Peugeot J5 2,5 TD, 1989–1994


  • Citroen C25 2,5 TD, 1989–1994

Samasta versiosta on pienempitehoinen variantti, 94 hv / 3800 rpm



  • Renault Trafic I 2,5 TD, 1989–1995


  • Renault Master I 2,5 TD, 1989–1997

8140.47, suorasuihkutus, turboahdin, välijäähdytin, teho: 115 hv / 4 000 rpm, vääntö: 245 Nm / 2 000 rpm



  • Fiat Ducato II 2,5 TDI, 1994–2002


  • Iveco Turbo Daily 2,5 TDI, 1994–2000


  • Peugeot Boxer 2,5 TDI, 1994–2002


  • Citroën Jumper 2,5 TDI, 1994–2002


  • Renault Master I 2,5 TDI, 1994–1997


  • Opel Movano I 2,5 TDI, 1999–2001


  • Nissan Interstar 2,5 TDI, 1999–2001

8140,67, vapaasti hengittävä, epäsuora polttoaineen suihkutus, 85 hv / 4 200 rpm



  • Fiat Ducato II 2,5 D, 1994–2001

8144,67, 75 hv / 4 200 rpm



  • Fiat Croma 2,5 D, 1986–1997


  • Fiat Ducato I, 2,5 D, 1982–1994

  • Fiat Talento 2,5 D, 1987–1994

8144,97, turboahdin, epäsuora suihkutus 115 hv / 3 900 rpm, 8144.97S 105 hv / 4 100 rpm



  • Fiat Croma 2,5 TD, 1986–1997


Sofim 8140.x3 |


Sarja 3 otettiin käyttöön vuonna 1996, jolloin se asennettiin aluksi toisen sukupolven Renault Masteriin. Poraus on 94,4 ja isku 100 mm. Tilavuudeksi tuli siten 2 799 cc.


Sovellukset:
8140.63, vapaasti hengittävä versio, 2,8-litrainen suorasuihkutteinen diesel



  • Fiat Ducato II 2,8 D, 1996–1999


  • Iveco Daily II 2,8 D, 1996–1999


  • Renault Master II 2,8 D, 1996–2001

8140.23, 2,8-litraimem turbodiesel ilman välijäähdytintä, suorasuihkutus, 103 hv / 3 600 rpm, 240 Nm / 1 900 rpm



  • Fiat Ducato II 2,8 TD, 1996–2002


  • Iveco Turbo Daily II 2,8 TD, 1996–2000


  • Peugeot Boxer I 2,8 TD, 1996–2000


  • Citroën Jumper 2,8 TD, 1996–2000


  • Renault Master I 2,8 TD, 1996–1997


  • Renault Master II 2,8 TD, 1998–2002


  • Opel Movano I 2,8 TD, 1999–2000


  • Nissan Interstar I 2,8 TD, 1999–2002

8140.43, turboahdettu, välijäähdytin, suorasuihkutus, 118 hv / 3 600 rpm, 270 Nm / 1 800 rpm



  • Fiat Ducato II 2,8 TDI, 1996–1999


  • Iveco Daily II 2,8 TDI, 1996–2000


  • Peugeot Boxer I 2,8 TDI 1996–2000


  • Citroën Jumper I 2,8 TDI, 1996–2000


  • Renault Master 2,8 I TDI, 1996–1997


  • Opel Movano 2,8 DTI, 2000–2002


  • Renault Master II 2,8 TDI, 1998–2002

8140.43S, yhteispaineruiskutus (common rail), 127 hv / 3 600 rpm, 285 Nm / 1 800 rpm



  • Fiat Ducato II 2,8 JTD, 1999–2005


  • Iveco Daily III 2,8 JTD, 2000–2006


  • Peugeot Boxer I 2,8 HDI, 2000–2005


  • Citroën Jumper I 2,8 HDI, 2000–2005


  • Renault Master II 2,8 dCi, 2000–2002


  • Opel Movano I 2,8 CDTI, 2000–2002


  • Nissan Interstar 2,8 dCi, 2000–2002

8140.43B, pienempitehoinen common rail -versio. Teho oli alennettu 106 hv / 3 600 rpm ja vääntömomentti 260 Nm / 1 800 rpm.


8140.43N, muuttuvalla ahtimen geometrialla, 145 hv / 3 600 rpm, 320 Nm / 1 500 rpm


8144.65, Fiat 132 -mallissa, 1978–1984, käytetty 2,0 litran dieselmoottori, 60 hv / 4 400 rpm, Bosch VE -jakajapumppu



Käännös suomeksi
Tämä artikkeli tai sen osa on käännetty tai siihen on haettu tietoja muunkielisen Wikipedian artikkelista.








Popular posts from this blog

Adding axes to figuresAdding axes labels to LaTeX figuresLaTeX equivalent of ConTeXt buffersRotate a node but not its content: the case of the ellipse decorationHow to define the default vertical distance between nodes?TikZ scaling graphic and adjust node position and keep font sizeNumerical conditional within tikz keys?adding axes to shapesAlign axes across subfiguresAdding figures with a certain orderLine up nested tikz enviroments or how to get rid of themAdding axes labels to LaTeX figures

Tähtien Talli Jäsenet | Lähteet | NavigointivalikkoSuomen Hippos – Tähtien Talli

Do these cracks on my tires look bad? The Next CEO of Stack OverflowDry rot tire should I replace?Having to replace tiresFishtailed so easily? Bad tires? ABS?Filling the tires with something other than air, to avoid puncture hassles?Used Michelin tires safe to install?Do these tyre cracks necessitate replacement?Rumbling noise: tires or mechanicalIs it possible to fix noisy feathered tires?Are bad winter tires still better than summer tires in winter?Torque converter failure - Related to replacing only 2 tires?Why use snow tires on all 4 wheels on 2-wheel-drive cars?