Rigs of Rods Lopetus | Aiheesta muualla | NavigointivalikkoInfobox OKKotisivutlaajentamalla

SimulaatiopelitWindows-pelitLinux-pelitMac OS -pelit


avoimeen lähdekoodiinpehmeän kappaleen dynamiikkasimulaatiotapelimoottoriinkenttiäMoninpeli






























Rigs of Rods
Rigs of Rods TurboTwin.jpg
Luoja
Pierre-Michel Ricordel
Kehittäjä
Pierre-Michel Ricordel
Kehityshistoria
Ensijulkaisu
11.8.2005
Lopetettu
0.38.67 / 1.11.2011
Kehitysversio
0.4.5.1 / 24.8.2015
Tiedot
Ohjelmistotyyppi
Peli / Simulaatio
Alusta
Windows (XP/Vista/7/8), Linux, Mac (Leopard), IA-32, x64
Ohjelmointikielet
C++
Lisenssi
GPLv3
Aiheesta muualla
Verkkosivu
http://www.rigsofrods.org/
Infobox OK

Rigs of Rods on avoimeen lähdekoodiin perustuva fysiikkasimulaattoripeli. Pelissä on autoja, lentokoneita, veneitä, laivoja, helikoptereita, tela-ajoneuvoja ja mitä tahansa ajoneuvoja joita pelin rakennuspalikoista voi rakentaa. Peli käyttää pehmeän kappaleen dynamiikkasimulaatiota ajoneuvojen liikkeiden ja deformaation mallintamiseen. Pelin fysiikkamallinnus perustuu solmukohtiin ja palkkeihin. Solmukohdilla (nodes) on ennalta asetettu massa, ja ne yhdistetään toisiinsa joustavilla palkeilla (beams), joiden avulla voidaan rakentaa haluttu rakenne, esimerkiksi ajoneuvon runko tai pyörät. Palkkien joustavuus ja rikkoutumis- sekä vääntymisarvot ovat täysin säädettävissä. Solmukohtiin ja palkkeihin perustuva fysiikkasimulaatio on se, mikä erottaa Rigs Of Rodsin useimmista tavallisista auto- tai lentopeleistä; mitään ajoneuvotyyppiä ei ole ennalta määritetty pelin pelimoottoriin, vaan peli simuloi ainoastaan solmupisteiden ja palkkien liikkeitä. Rigs of Rods käyttää avoimen lähdekoodin OGRE grafiikkamoottoria.


Peliin on mahdollista saada pelin omalta sivulta lisää ajoneuvoja ja kenttiä. Pelissä ei ole tarkoitusta; voit ajaa tai lentää vapaasti. Pelikentät jatkuvat loputtomiin (vain vettä). Pelissä on myös moninpelimahdollisuus, joka ei vaadi tunnuksia. Moninpeli on ollut pelissä versiosta 0.33 alkaen. Pelin esineet ovat 3D mesh files -pohjaisia. Pelin tuorein vakaa versio on 0.38 vuodesta 2011 alkaen.



Lopetus |


22.2.2016 pelin nettisivu arkistoitiin eikä sinne pysty lisätä uusia tiedostoja tai viestejä.



Aiheesta muualla |



  • Kotisivut (englanniksi)

Tämä videopeleihin liittyvä artikkeli on tynkä. Voit auttaa Wikipediaa laajentamalla artikkelia.






Popular posts from this blog

Adding axes to figuresAdding axes labels to LaTeX figuresLaTeX equivalent of ConTeXt buffersRotate a node but not its content: the case of the ellipse decorationHow to define the default vertical distance between nodes?TikZ scaling graphic and adjust node position and keep font sizeNumerical conditional within tikz keys?adding axes to shapesAlign axes across subfiguresAdding figures with a certain orderLine up nested tikz enviroments or how to get rid of themAdding axes labels to LaTeX figures

Tähtien Talli Jäsenet | Lähteet | NavigointivalikkoSuomen Hippos – Tähtien Talli

Do these cracks on my tires look bad? The Next CEO of Stack OverflowDry rot tire should I replace?Having to replace tiresFishtailed so easily? Bad tires? ABS?Filling the tires with something other than air, to avoid puncture hassles?Used Michelin tires safe to install?Do these tyre cracks necessitate replacement?Rumbling noise: tires or mechanicalIs it possible to fix noisy feathered tires?Are bad winter tires still better than summer tires in winter?Torque converter failure - Related to replacing only 2 tires?Why use snow tires on all 4 wheels on 2-wheel-drive cars?