Seututie 309 Tulevaisuus ja asema Tampereen toisena kehätienä | Lähteet | NavigointivalikkoInfobox OKTampereen läntiselle kehätielle harkitaan lisäkaistojaTampereen läntinen kehätie halutaan rauhoittaa muuttuvilla nopeusrajoituksilla

SeututietTampereen liikenneLempäälän liikenneSuomen kehätiet


seututiePirkanmaallaLempäälänHöytämönHervantaanVuoreksenEnsimmäisen kehätienRantaväylän tunneliTampere-Pirkkalan lentoasemalle






























309
Seututie 309, Ruskontie
Maa
Suomi
Tieluokka
valtatie
Omistaja
Suomen valtio
Tienpitäjä
Liikennevirasto
Pituus
7 km
Alkupiste
Sääksjärvi, Lempäälä
Reitti
Vuores, Tampere (33,4 km)
Päätepiste
Hervanta, Tampere (7 km)
Päällyste
asfaltti
Kaistaluku
1+1
Infobox OK

Seututie 309 on lyhyt seututie Pirkanmaalla. Seututie alkaa Lempäälän Sääksjärveltä kulkien Höytämön pohjoispuolelta Hervantaan. Seututie on mittakaavassaan varsin lyhyt, noin seitsemän kilometrin pituinen. Tie kulkee mäkisessä ja metsäisessä maastossa. Tie kulkee hivenen lounaskoillissuuntaisesti. Täten seututien merkitys on vähäinen, tavallisen paikallistien luokkaa. Tie on valtateiden 3 ja 9 suora yhteys uuteen Vuoreksen kaupunginosaan sekä noin 23 000 asukkaan Hervantaan.



Tulevaisuus ja asema Tampereen toisena kehätienä |


Ensimmäisen kehätien ennakoitua suurempien liikennemäärien vuoksi ja lukuisten onnettomuuksien on alettu miettiä ratkaisuja ratkaisuja liikenteen rauhoittamiseksi. Kevyempinä ratkaisuina on ehdotettu muun muassa lisäkaistoja ruuhkaisimmalle ja onnettomuusherkimmälle Sarankulman kohdalle[1], jossa näkyvyys on heikko tien tekemän mutkan ja mäen vuoksi sekä muuttuvia nopeusrajoituksia[2]. Lisäksi rakenteilla oleva Rantaväylän tunneli tulee todennäköisesti tasaamaan liikennemääriä.


Lähinnä epävirallisella kommenttitasolla on ehdotettu pidemmällä aikavälillä myös toista kehätietä (semantiikkana muun muassa Tampereen toinen kehätie ja Kehä 2) nykyisen Seututie 309:n eli Ruskontien pohjalle. Tien olisi tarkoitus parantaa yhteyksiä Tampere-Pirkkalan lentoasemalle ja syrjäiseksi kutsuttuun Vuorekseen ja parantaa poikittaisyhteyksiä.



Epävirallinen hahmotelma mahdollisen toisen kehätien reitistä. Sininen osuus on nyt jo olemassa kaksikaistaisena tienä, punainen tullaan todennäköisesti rakentamaan ensimmäisenä ja vihreän linjaus on kyseenalainen.

Epävirallinen hahmotelma mahdollisen toisen kehätien reitistä. Sininen osuus on nyt jo olemassa kaksikaistaisena tienä, punainen tullaan todennäköisesti rakentamaan ensimmäisenä ja vihreän linjaus on kyseenalainen.



Lähteet |



  1. Harri Repo: Tampereen läntiselle kehätielle harkitaan lisäkaistoja 5.12.2011. Tekniikka & Talous. Viitattu 3. maaliskuuta 2013.


  2. Kari Pitkänen: Tampereen läntinen kehätie halutaan rauhoittaa muuttuvilla nopeusrajoituksilla 13.2.2013. Aamulehti. Viitattu 3. maaliskuuta 2013.







Popular posts from this blog

Adding axes to figuresAdding axes labels to LaTeX figuresLaTeX equivalent of ConTeXt buffersRotate a node but not its content: the case of the ellipse decorationHow to define the default vertical distance between nodes?TikZ scaling graphic and adjust node position and keep font sizeNumerical conditional within tikz keys?adding axes to shapesAlign axes across subfiguresAdding figures with a certain orderLine up nested tikz enviroments or how to get rid of themAdding axes labels to LaTeX figures

Tähtien Talli Jäsenet | Lähteet | NavigointivalikkoSuomen Hippos – Tähtien Talli

Do these cracks on my tires look bad? The Next CEO of Stack OverflowDry rot tire should I replace?Having to replace tiresFishtailed so easily? Bad tires? ABS?Filling the tires with something other than air, to avoid puncture hassles?Used Michelin tires safe to install?Do these tyre cracks necessitate replacement?Rumbling noise: tires or mechanicalIs it possible to fix noisy feathered tires?Are bad winter tires still better than summer tires in winter?Torque converter failure - Related to replacing only 2 tires?Why use snow tires on all 4 wheels on 2-wheel-drive cars?